ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

 
تا هفت، هشت سال پیش، همه از این‏كه چه‏گونه می‏شود تا 1 گیگابایت اطلاعات را در یك Flash-Memory كه اندازهﻯ آن به‏مانند یك خودكار است، تعجب می‏كردند. اما امروزه شما می‏توانید به‏اندازهﻯ هارد 60گیگابایتی خود را در جیب‏تان حمل‏ونقل كنید...در سال 2001 بود كه برای اولین كمپانی بزرگ اپل، محصولی تحت عنوان آی-پاد معرفی كرد. دستگاه پخش MP3 كه تا 5 گیگابایت ظرفیت داشت. و اكنون پنج نسل از سری دستگاه‏های آی-پاد می‏گذرد تا جایی كه می‏توان از این دستگاه‏ها علاوه بر پخش MP3، برای پخش فیلم و هم‏چنین نمایش عكس نیز استفاده‏كرد؛ چون ظرفیت آن‏ها به طور اعجاب‏انگیزی تا 60 گیگابایت افزایش پیدا كرده‏است.

محصولاتی را كه هم‏اكنون آی-پاد ارائه می‏كند، در سه سری طبقه‏بندی می‏شود:


سری یكم: كه با نام iPod Shuffle شناخته می‏شوند. این گروه از محصولات آی-پاد دارای ظرفیت‏ها پایین‏تری نسبت به بقیهﻯ دستگاه‏ها دارند. ظرفیت آن‏ها از 512مگابایت تا حداكثر 1گیگابایت موجود است. كاربرد آی-پاد شافل فقط برای گوش‏دادن به MP3 می‏باشد و به‏همین دلیل صفحه‏نمایشی هم برای این سری دستگاه‏‏های آی-پاد وجود ندارد.

سری دوم: كه با نام iPod nano شناخته ‏می‏شوند. كاربرد این سری از محصولات آی-پاد پخش آهنگ و هم‏چنین نمایش عكس می‏باشد. به‏همین دلیل ظرفیت آن‏ها بالاتر از آی-پاد شافل است و از حداقل 1 گیگابایت شروع شده و حداكثر تا 4 گیگابایت ظرفیت دارند. هم‏چنین به‏خاطر وجود یك صفحه‏نمایش رنگی كوچك حجم این سری از آی-پاد تا حدی افزایش پیدا كرده‏است.

سری سوم: این سری از محصولات آی-پاد با همان نام كلی آی-پاد شناخته‏ می‏شوند. اندازهﻯ‏ ظاهری این سری از آی-پاد از بقیهﻯ محصولات بزرگ‏تر است و نهایت امكانات در این دستگاه‏ها قرار دارند. دو مدل از این سری محصولات وجود دارد كه یكمی از حافظهﻯ 30 گیگابایتی و دومی هم از حافظهﻯ 60 گیگابایتی برخوردار است. این دستگاه‏ها قابلیت پخش آهنگ و نمایش عكس و فیلم را دارا می‏باشند.دراین‏جا سعی خواهدشد تا به‏تفصیل دربارهﻯ محصولات آی-پاد، به‏خصوص دربارهﻯ سری سوم توضیحاتی ارائه‏شود.با وجود این‏كه آی-پاد محصولی از كمپانی بزرگ اپل می‏باشد، اما این دستگاه‏ها با هر دو سیستم‏عامل مك‏اینتاش و ویندوز سازگاری دارند. 
به‏طوركلی این سوال پیش می‏آید كه چه‏گونه است كه با وجود این‏كه محصولاتی در رقابت با آی-پاد و با امكانات تقریبا مشابهی با آن وجود دارد، باز هم آی-پاد بیش‏ترین فروش را در امریكا داشته‏است؟
 وب جواب‏ها متفاوت است، اما برای مثال می‏توان به دستگاه iRiver PMC-120 كه یكی از رقبای آی-پاد است اشاره‏كرد. این دستگاه كه تنها از حافظهﻯ 20 گیگابایتی برخورداراست، دارای 45اونس (1.3 كیلوگرم) وزن و ضخامتی معادل 1.2 اینچ (3 سانتی‏متر) می‏باشد؛ درصورتی‏كه بهترین مدل آی-پاد، یعنی مدل 60گیگابایتی آن تنها از 5.5 اونس (156 گرم) و ضخامت نیم اینچ (1.4 سانتی‏متر) برخورداراست. البته باید به این نكته هم توجه داشت كه اندازهﻯ صفحه‏نمایش آن به میزان 1 اینچ از آی-پاد بیش‏تر است و به 3.5 اینچ می‏رسد.

(آی-پاد: 2.5اینچ)در پاسخ دیگری به سوال اخیر می‏توان به فن‏آوری ClickWheel آی-پاد اشاره‏كرد كه فقط مختص این دستگاه بوده و كار با آن را بسیار آسان می‏كند، به گونه‏ای كه می‏توان تنها با شصت دست با آی-پاد به‏راحتی كار كرد.دربارهﻯ كار با آی-پاد از طریق رایانه و درواقع انتقال اطلاعات به آی-پاد هم به نرم‏افزار آی-تونز (iTunes) كه از سوی خود كمپانی اپل تهیه شده و به‏راحتی و به‏صورت رایگان نیز درسایت اپل قابل دسترسی است، نیاز است.

 البته نرم‏افزار آی-تونز كارآیی بسیار بیش‏تری از فقط انتقال آهنگ را دارد. با استفاده از این نر‏م‏افزار، علاوه بر انتقال، طبقه‏بندی و بررسی دقیق آهنگ‏های موجود، می‏توان از آن برای دسترسی به فروش‏گاه اینترنتی آهنگ آی-تونز استفاده‏كرد. و این، یكی از شگردهای اپل برای مراجعهﻯ دوبارهﻯ كابران به این كمپانی است. فروش‏گاه آی-تونز هم‏اكنون از بیش از 2میلیون آهنگ، 25 هزار پادكست، 2 هزار آهنگ ویدئویی و هم‏چنین 16 هزار كتاب‏چهﻯصوتی بهره‏مند است؛ كه می‏توان به‏راحتی و تنها با انتخاب فایل دل‏خواه آن را مستقیما از طریق پورت USB 2.0 به آی-پاد خود منتقل كرد.

ویژگی‏های آی-پادآهنگ: مدل 60 گیگابایتی آی-پاد می‏تواند تعداد 15 هزار آهنگ را درخود جای دهد. از فرمت‏هایی كه این دستگاه از آن‏ها پشتیبانی می‏كند، می‏توان به MP3, WAV, AAC, AIFF و... اشاره‏كرد. آهنگ‏ها یا كتاب‏چه‏های صوتی را می‏توان از طریق نرم‏افزار آی-تونز (كه قبلا توضیح داده‏شد) را به آی-پاد خود منتقل‏كرد. هم‏چنین می‏توان فیل‏های صوتی را در آی-پاد در سرعت‏های مختلف (كند، معمولی و تند) گوش‏داد. پورت3.5 میلی‏متر هدفون آی-پاد این امكان را می‏دهد تا از هرگوشی برای گوش‏دادن آهنگ‏ها استفاده‏نمود.                                    

هم‏چنین 22 حالت مختلف صوتی (Equalizer) ازقبل‏تنظیم‏شده (Preset) برای آی-پاد درنظر گرفته‏شده‏است.با تشكر از شما بخاطر مطالب مفیدی كه ارائه كردینمتاسفانه قیمت بالای محصولات i-Pod باعث شده بسیاری از مصرف كننده های ایرانی توانایی خرید نداشته باشند.و i-Pod به ماركی تبدیل شده كه اونو فقط در مغازه های بالای شهر و آنهم بصورت سفارشی می تونین پیدا كنین.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سخت افزار

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 31839
بازدید دیروز : 39156
بازدید هفته : 31839
بازدید ماه : 4012318
بازدید کل : 1580364012
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 318